# SAHABATKU #

iklan

25 Jun 2012

Puisi Seorang yg bernama Insan

Seseorang telah menghantar kepada ana sebuah puisi yg sgt menyentuh jiwa ana, maka ana akan kongsikan bersama pembaca sekalian..


PENYESALAN..

Semalam..
Aku menyusuri jalan bahagia…
Syurga remaja yang tiada pernah akan ada akhirnya,
Menyeret dosa-dosa dunia yang penuh noda,
Debu-debu berterbangan menyaluti jiwa,
Jiwaku layu dalam dakapan dosa dunia,
Kini…
Aku terperangkap dalam jiwa hampa,
Menyesali setiap langkah yang aku teroka,
Bagai wayang kulit yang tertera,
Aku gementar lalu terpana,
Betapa ruginya selama aku hidup didunia,
Esok…
Mengharap masih ada sinar bahagia,
Inginku cari identiti jiwa mulia,
Agar ku Nampak jalan menuju ke syurga,
Mengharap pengampunan yang maha Esa,
Ya Allah tuhan alam semesta….

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kpd sahabat yg sudi Coment...:)
Klu Sudi DTg lg......Taqiee akn Follow Balik...:)
Syukran A-laikom Jami-an :)